[ΝΕΑ]_$type=slider$s=0$l=0$a=0$rm=0$d=0$cm=0$c=10

Το λουκέτο στον ΟΑΣΘ, οι νέοι διορισμοί ΣΥΡΙΖΑ και το καθεστώς Σπίρτζη

Το λουκέτο στον ΟΑΣΘ, οι νέοι διορισμοί ΣΥΡΙΖΑ και το καθεστώς Σπίρτζη

Από τον Αύγουστο του 2016 οι απεργίες στον ΟΑΣΘ αποτελούν ρουτίνα, καθώς οι εργαζόμενοι έχουν λαμβάνειν δεδουλευμένες αποδοχές δύο μηνών.
Η διοίκηση της εταιρείας, που έχασε, χθες, τη δικαστική μάχη για κήρυξη ως καταχρηστικής της απεργίας των 2.300 εργαζομένων, προσβλέπει στην "ανάσα” από την εξασφάλιση τμήματος, έστω, της διεκδικούμενης κρατικής επιχορήγησης συνολικής αξίας 114 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά του, ο Χρ. Σπίρτζης, που έχει περιγράψει ως "σκάνδαλο 60 ετών” τον ΟΑΣΘ "που θέτει σε εκβιασμό και ομηρεία τη Θεσσαλονίκη”, επιδιώκει να βάλει λουκέτο στον οργανισμό μέσω νομοσχεδίου που είδε το φως της δημοσιότητας την περασμένη Πέμπτη.

Δύο νέες κρατικές εταιρείες

Βέβαια, ο οργανισμός που θα εκκαθαριστεί, έως τις 3 Δεκεμβρίου 2019,  θα αντικατασταθεί με δύο νέα σχήματα, από τα οποία το ένα, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) θα είναι 100% κρατικό. Το δεύτερο σχήμα, η Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΑΣΥΘ), θα είναι κατά 51% κρατικό, με το υπόλοιπο ποσοστό (49%) να παραχωρείται σε δήμους περιφέρειες, φορείς κ.οκ.

Παραμένει άγνωστο εάν η νομοθετική πρωτοβουλία Σπίρτζη, που σύμφωνα με κάποιους κατατέθηκε εν κρυπτώ, θα οδηγήσει στην εξυγίανση του ΟΑΣΘ. Έτσι, το μόνο αδιαμφισβήτητο είναι ότι η ίδρυση δύο νέων εταιρειών θα επιτρέψει νέους διορισμούς. Στον ΟΣΕΘ, που θα έχει το συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο όλων των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης (λεωφορεία, μετρό) θα τεθεί διοικητικό συμβούλιο εννέα ατόμων από τα οποία έξι θα διορίζει ο Χρ.Σπίρτζης.

Εκτοξεύεται το κόστος

Σύμφωνα με το συνδικάτο εργαζομένων στον ΟΑΣΘ (που αποτελεί έναν από τους βασικούς  μετόχους της εταιρείας), ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης θα έχει ετήσιο κόστος λειτουργίας 2 εκατ. ευρώ και θα αντικαταστήσει το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης που κοστίζει σήμερα 353 χιλιάδες ευρώ. Με άλλα λόγια, ο νέος φορέας θα εκτοξεύσει κατά 82,3% το κόστος, σε σχέση με τα υφιστάμενα μεγέθη.

Παράλληλα, ο ν.4199/2013 προβλέπει τη Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ) που είναι αρμόδια για τις οδικές υπεραστικές επιβατικές μεταφορές της χώρας. Παρά την ύπαρξη όμως, της ΡΑΕΜ, όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, ο Χρ. Σπίρτζης επιλέγει να ιδρύσει μία νέα ΔΕΚΟ, η οποία θα πρέπει να λειτουργεί παράλληλα με τη ρυθμιστική αρχή.

Στην Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε., το δ.σ. δεν θα ορίζεται από τη γενική συνέλευση μετόχων, αλλά από τον υπουργό Υποδομών ο οποίος θα διορίζει και το συμβούλιο εκκαθαριστών, δηλαδή το δ.σ. του υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ. Εν γένει, το νομοσχέδιο Σπίρτζη, σύμφωνα με τους εργαζομένους, βρίθει νομικών ασαφειών, αοριστιών, ενώ η θέση σε εφαρμογή του θα ακινητοποιήσει τα μισά λεωφορεία. Ακόμη παραμένει άγνωστο πώς θα διαμορφωθεί η τιμολογιακή πολιτική του νέου σχήματος, όπως και εάν θα υπάρξουν περικοπές στις θέσεις εργασίας.

Σημειώνεται ότι από το 1957 οπότε ιδρύθηκε, μέχρι σήμερα, η ρευστότητα του ΟΑΣΘ προέρχεται από οικονομικές συμφωνίες με το Δημόσιο για την υλοποίηση συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη. Από το 2009 μέχρι τον Αύγουστο του 2016, ο ΟΑΣΘ έχει εισπράξει από τα κρατικά ταμεία 867 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο ποσό από το 2001 έως και το 2008 ανήλθε σε 706,5 εκατ. ευρώ.

Η διοίκησή του έχει προσφύγει στη διαιτησία, διεκδικώντας την καταβολή παλαιότερων κρατικών επιχορηγήσεων, ενώ το γεγονός ότι δεν έχει ακόμη κηρυχθεί σε καθεστώς πτώχευσης, δημιουργεί ερωτήματα για το εάν θα ήταν δυνατόν να τεθεί σε εκκαθάριση.


Του Δημήτρη Δελεβέγκου
capital.gr

COMMENTS

BLOGGER
Όνομα

1,1,ΑΔΩΝΙΣ,845,ΑΛΗΘΕΙΑ,402,ΑΝ.ΕΛΛΗΝΕΣ,1088,ΑΝΑΠΤΥΞΗ,534,ΑΝΕΡΓΙΑ,194,ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ,109,ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ,710,ΑΡΘΡΑ-ΓΝΩΜΗΣ,7267,ΑΣΤΕΙΟ,133,ΑΤΑΚΕΣ,900,ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ,331,ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ,800,ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ,288,ΒΡΕΤΑΝΙΑ,387,ΓΑΛΛΙΑ,197,ΓΕΡΜΑΝΙΑ,1568,ΔΗΜΑΡ,257,ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ,528,ΔΗΜΟΣΙΟ,2538,ΔΗΜΟΣΙΟ-ΧΡΕΟΣ,456,ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ,397,ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ,142,ΔΙΑΠΛΟΚΗ,1244,ΔΙΕΘΝΗ,210,ΔΙΕΘΝΗΣ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,1558,ΔΙΕΘΝΗΣ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ,1479,ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ,684,ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,421,ΕΘΝΙΚΑ-ΘΕΜΑΤΑ,727,ΕΘΝΙΚΗ-ΑΜΥΝΑ,258,ΕΙΚΟΝΑ,1227,ΕΚΛΟΓΕΣ,440,ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ,304,ΕΛΛΗΝΙΚΗ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,9177,ΕΝΕΡΓΕΙΑ,471,ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ,25231,ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ,728,ΕΥΡΩ,159,ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ-ΕΝΩΣΗ,4171,ΗΠΑ,773,ΙΣΡΑΗΛ,174,ΙΣΤΟΡΙΑ,27,ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ,68,ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ,49,ΚΙΝΑ,173,ΚΚΕ,139,ΚΟΙΝΩΝΙΑ,3235,ΚΥΠΡΟΣ,748,ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑΣ,133,ΛΑΘΡΟ,604,ΛΑΙΚΗ-ΕΝΟΤΗΤΑ,20,ΛΑΟΣ,137,ΛΕΒΕΝΤΗΣ,21,ΛΟΒΕΡΔΟΣ,214,ΛΟΜΠΥ,69,Μ.Μ.Ε.,1325,ΜΗΤΣΟΤΑΚΕΙΚΟ,144,ΝΕΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ,2826,ΟΧΙ-ΠΟΛΙΤΙΚΑ,26,ΠΑΓΚΑΛΟΣ,188,ΠΑΙΔΕΙΑ,749,ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ,342,ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ,1347,ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ,39,ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ,137,ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ,549,ΠΑΣΟΚ,2581,ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ,20,ΠΟΛΙΤΙΚΗ,15718,ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ,221,ΠΟΤΑΜΙ,82,ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ,877,ΠΡΩΤΑ-Η-ΕΛΛΑΔΑ,422,ΡΩΣΙΑ,679,ΣΑΜΑΡΑΣ,340,ΣΚΑΝΔΑΛΑ,1226,ΣΤΑΣΗ-ΠΛΗΡΩΜΩΝ,31,ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ,91,ΣΥΡΙΖΑ,10025,ΤΖΗΜΕΡΟΣ,23,ΤΟΥΡΚΙΑ,805,ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ,347,ΤΡΟΙΚΑ,1227,ΥΓΕΙΑ,562,ΦΑΣΙΣΜΟΣ,333,ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ,862,ΧΙΟΥΜΟΡ,1646,ΧΡΥΣΗ-ΑΥΓΗ,926,HOT,11934,
ltr
item
politika-gr: Το λουκέτο στον ΟΑΣΘ, οι νέοι διορισμοί ΣΥΡΙΖΑ και το καθεστώς Σπίρτζη
Το λουκέτο στον ΟΑΣΘ, οι νέοι διορισμοί ΣΥΡΙΖΑ και το καθεστώς Σπίρτζη
Το λουκέτο στον ΟΑΣΘ, οι νέοι διορισμοί ΣΥΡΙΖΑ και το καθεστώς Σπίρτζη
http://www.capital.gr/Content/ImagesDatabase/p/620x380/crop/both/f3/f3955912d1574da9937e3a6be2299a6f.jpg
politika-gr
http://politika-gr.blogspot.com/2017/05/blog-post_783.html
http://politika-gr.blogspot.com/
http://politika-gr.blogspot.com/
http://politika-gr.blogspot.com/2017/05/blog-post_783.html
false
8823671051559442697
UTF-8
ΦΟΡΤΩΘΗΚΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΑΡΘΡΑ Όλα τα άρθρα Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΑΠΟ Αρχική ΣΕΛΙΔΕΣ ΑΡΘΡΑ Όλα τα άρθρα ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΕΤΙΚΕΤΑ ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ Δεν βρέθηκαν άρθρα σχετικά με την αναζήτησή σας Πίσω στην Αρχική Κυριακή Δευτέρα Τρίτη Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Κυρ. Δευτ. Τρ. Τετ. Πεμ. Παρ. Σαβ. Ιανουαρίου Φεβροαρίου Μαρτίου Απριλίου Μαϊου Ιουνίου Ιουλίου Αυγούστου Σεπτεμβρίου Οκτωβρίου Νοεμβρίου Δεκεμβρίου Ιαν. Φεβ. Μαρ. Απρ. Μαϊου Ιουν. Ιουλ. Αυγ. Σεπτ. Οκτ. Νοεμ. Δεκ. just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy